10 kroków do atrakcyjnej zakładki Kariera na stronie firmowej

To nie sekret, że postęp technologiczny znacząco zmienił realia rekrutacji. Dzięki swojej stronie internetowej, pracodawcy mogą szybko dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych kandydatów. Silna strona może im posłużyć zarówno do promocji i sprzedaży usług, jak i rekrutacji czy prezentacji swojej marki. 

Jednak pomimo tych zmian, wiele małych firm nie wykorzystuje swojej strony internetowej żeby przyciągnąć i rekrutować kandydatów. Zapominają także o możliwości promowania na niej swojego brandu, co często powoduje utratę naprawdę dobrych kandydatów. Jeśli twoja firma nie poświęca czasu i zasobów potrzebnych do opracowania strony internetowej z sekcją kariery, która sprzedaje firmę jako świetne miejsce do pracy, sfrustrowani kandydaci będą szukać konkurentów, którzy na swojej stronie dostarczą bardziej szczegółowych informacji.

Sekcja kariery ze starymi ofertami pracy, niedziałającymi linkami, starymi wiadomościami czy niewielką liczbą ostatnich aktualizacji może spowodować, że dobrzy kandydaci szybko ją opuszczą i przejdą do konkurenta.

Dobra wiadomość jest taka, że nie potrzebujesz dużego zespołu IT czy zespołu ds. marketingu treści planującego kompletny przegląd Twojej strony internetowej. Skorzystanie z tych 10 porad może sprawić, że sekcja Kariery będzie pracować dla Ciebie tak, by ludzie chcieli pracować w Twojej firmie.

1. Pierwszy krok to stworzenie planu akcji. 

Chcesz wykorzystać stronę tylko po to by publikować ogłoszenia o pracy? A może chcesz również zamieścić tam bloga albo nagrania wideo, na których obecni pracownicy mówią dlaczego warto pracować w Twojej firmie? Jeśli korzystasz z social media – zamieść tam linki do wszystkich kont. Jakie jeszcze informacje chciałbyś tu zamieścić? Być może oddzielne sekcje dla początkujących i doświadczonych kandydatów? Albo daty następnych targów pracy, na których pojawi się Twoja firma? Ciekawym pomysłem będzie nagranie wideo z wiadomością od dyrektora, warto dołączyć także listę benefitów na różnych poziomach zatrudnienia. Dobrze się zastanów, planując najważniejsze treści jakie pojawią się w zakładce Kariera, a potem wybierz osobę kontaktową, która będzie za nią odpowiedzialna.

2. Spójna komunikacja w obrębie social media

Facebook, Twitter i LinkedIn stanowią świetne miejsca by znaleźć przyszłych kandydatów. To właśnie na nich możesz opowiedzieć o ostatnich sukcesach firmy, promować swoją markę czy pokazać firmę, jako miejsce gdzie chce się pracować. Użyj ich na swoją korzyść.

3. Znajdź właściwą mieszankę tekstów, obrazów i nagrań wideo

Połączenie treści marketingowych i informacji o karierze, filmów, bloga i grafik – zarówno zdjęć, jak i infografik – może pomóc Twojej stronie wyglądać na czasie i zainteresować dużą grupę odwiedzających, którzy oczekują treści w różnych formatach.

4. Spraw, żeby łatwo było znaleźć Twoją firmę

Twórz treści zoptymalizowane pod kątem znalezienia odbiorców, których chcesz przyciągnąć. Media społecznościowe to jedno, ale upewnij się, że ludzie mogą Cię znaleźć za pomocą Google lub innych wyszukiwarek. Gdy użytkownik pojawi się już na Twojej stronie internetowej zadbaj o to by łatwo mógł odnaleźć wykaz ofert pracy. Na naszej stronie uruchomiliśmy osobną wyszukiwarkę dla kandydatów dostepną pod adresem https://hrproject.com.pl/oferty-pracy/ 

5. Małe rzeczy mają znaczenie 

Wielu liderów uważa, że całkowity przegląd, zmiana i ponowne uruchomienie strony internetowej to sposoby na zwiększenie ruchu. Chcą wydać pieniądze na nową stronę i promocję na dużą skalę. Być może ta strategia działa krótko po uruchomieniu strony, ale nie na dłuższą metę. W rzeczywistości nie ma potrzeby by wydawać duże środki – wystarczy regularnie aktualizować stronę nowymi treściami. Angażuj swoich odbiorców wykonując kroki opisane powyżej, a przekonasz się, że to skuteczniejsza strategia niż duże akcje promocyjne.

6. Każdy kocha listy. 

Jak mówi założyciel Zodo, Nick Leigh-Morgan, na każdej stronie kariery powinna się pojawić sekcja pod tytułem “5 powodów, dla których warto do nas dołączyć”, gdzie w punktach podane są wszystkie unikalne cechy, które przyciągną potencjalnych kandydatów. “Zapytajcie obecnych pracowników, co powiedzieliby o firmie komuś, na kim chcieliby zrobić wrażenie”, dodaje Leigh-Morgan.

7. Pokaż różnorodność

Spraw, by dział kariery wydawał się przyjazny mężczyznom, kobietom, pracownikom początkującym i doświadczonym, a także osobom ze wszystkich środowisk. Innymi słowy, spraw, aby każdy, kto wejdzie na Twoją stronę kariery, poczuł się mile widziany.

8. Dodaj informacje, które pomagają kandydatom, pracują dla Ciebie

Twoja strona kariery powinna zawierać informacje o tym, jak ubiegać się o pracę, jaki jest standardowy proces rekrutacyjny. Może to uchronić niewielki dział HR od otrzymywania telefonów czy maili z pytaniami i wątpliwościami.

9. Myśl krótko i długofalowo. 

Niektórzy odwiedzający zakładkę Kariera wcale nie poszukują obecnie pracy. Być może jednak znajdą na niej jakąś informację o Twojej firmie, która sprawi, że wrócą kiedy będą szukać zatrudnienia. Spraw by Twoja strona internetowa była interesująca dla obecnych poszukujących, a także intrygująca dla tych przyszłych.

10. Sprawdź co robi Twoja konkurencja. 

Być może istnieje coś, co mógłbyś wprowadzić również na swojej stronie? A może jakiś inny, ciekawy sposób na prezentację tych samych informacji? Jak Ty możesz to zrobić inaczej lub lepiej? Co możesz zrobić by nadążyć za konkurencją lub nawet znacząco się wyróżnić?

Badania pokazują, że dobra zakładka Kariery na stronie firmy może znacząco obniżyć koszty rekrutacji i zapewnić większe grono potencjalnych kandydatów. Jak często trzeba ją przerabiać? Rzadko. Jak często aktualizować? Regularnie. W ten sposób firmy mogą wykorzystać swoją stronę internetową tak, by najlepsi kandydaci chcieli w nich pracować.

A jak wygląda zakładka Kariery na Twojej stronie internetowej? Jeśli potrzebujesz profesjonalnego wsparcia doradcy personalnego zajrzyj tutaj – czekamy na Twoje pytania.

Zobacz podobne artykuły

Na naszym portalu regularnie publikujemy artykuły, które pomagają znaleźć pracę i pracownika!

Jak wybrać dobrą firmę rekrutacyjną?

Jak wybrać dobrą firmę rekrutacyjną? Podczas procesu naboru nowych pracowników, szczególnie na wysoko wyspecjalizowane stanowiska, po stronie pracodawcy wymagane jest zaangażowanie ogromnej ilości środków, w

Czytaj »

Szukasz pracy lub pracownika? Napisz do nas!
Znajdziemy coś dla Ciebie!

Skontaktuje się z nami

Wyślij formularz