Czy Państwa biznes jest gotowy do szybkiego przystosowania się do wymagań najnowszych technologii cyfrowych? Czy ma silne podstawy SMAC (ang. social, mobile, analytics, cloud), które pozwolą na wprowadzenie trendów kształtujących tę nową, po-cyfrową erę? Czy posiadają Państwo kadrę, oferującą produkty i usługi dostosowane do stale zmieniającej się rzeczywistości?

W post-cyfrowym świecie, wraz z rzeczywistością cyfrową, powiązane produkty i usługi będą hiper-spersonalizowane. Aby je zapewnić biznesy będą potrzebować technologicznej wizji, która spełni wymagania stale zmieniających się doświadczeń na żądanie.

Przygotowaliśmy listę najnowszych trendów technologicznych, które wpłyną na rzeczywistość IT w roku 2020.

  1. Sieć 5G

Pojawienie się 5G jest jedną z najbardziej zagadkowych nowych technologii, które mogą mieć wpływ na firmy w 2020 roku. Wielu ekspertów branżowych określiło 5G jako przyszłość komunikacji i do pewnego stopnia jest to prawda.

Według Huawei „Sieci bezprzewodowe 5G będą gwarantować 1000-krotny wzrost przepustowości, połączenia dla co najmniej 100 miliardów urządzeń oraz indywidualny komfort użytkowania (10 gb/s przy bardzo niskich opóźnieniach i czasach reakcji). „Wdrożenie tych sieci nastąpi między 2020 a 2030 rokiem.”

  1. Demokratyzacja IT

Termin demokratyzacja wywodzi się od słowa demokracja. W demokracji każdy ma równe prawa i odpowiedzialność. Podobnie demokratyzacja technologii odnosi się do łatwego dostępu do domeny technicznej dla każdego, niezależnie od jego zawodu czy miejsca przebywania. Tzw. no-code, pozwala na tworzenie złożonych rozwiązań i aplikacji bez znajomości języków programowania. Jest to odpowiedź na ogólnoświatowy deficyt doświadczonych programistów.

  1. Profilowanie osobowe

Integracja w cyfrową rzeczywistość użytkowników jest obecnie tak powszechna, że analityka danych posiada więcej informacji, niż mogłaby kiedykolwiek przetworzyć przy użyciu obecnej technologii. 

Ponieważ analizy konsumenckie stają się prymitywnym priorytetem każdej firmy, najnowszym trendem technologicznym jest profilowanie konsumentów poprzez badanie ich interakcji z daną technologią.

Aby przeanalizować wzorce wydatków użytkowników, musimy odpowiedzieć na pytania takie jak:

  • Jakie media społecznościowe odwiedzają najczęściej?
  • W jaki sposób prowadzą swoje profile?
  • Jakie zdjęcia publikują?
  • Jakie miejsca sprawdzają w mediach społecznościowych?

Sztuczka polega na integracji i dostosowaniu się do indywidualnych preferencji dotyczących najnowszych technologii. Przykładem takich działań jest akcja Gillette, podczas której firma nawiązała współpracę ze start-upem Formlabs, zajmującym się drukowaniem 3D, aby zaoferować dostosowane projekty maszynki do golenia.

  1. Produkty AI

Sztuczna technologia lub sztuczna inteligencja nie jest nowym terminem w sferze IT, ale stale pojawiają się kolejne jej twory, które kształtują globalny przemysł. Produkty takie jak AlterEgo czy roboty jak Sophia to tylko wybrane możliwości, którymi może się pochwalić branża AI. Firmy takie jak Dominos i Doordash eksperymentują z dronami i dostawą wykonywaną przez roboty.

  1. Kontrola danych

Od czasu pojawienia się ogólnego rozporządzenia Unii Europejskiej w sprawie ochrony danych (RODO) zaostrzyły się rygorystyczne przepisy dotyczące prywatności i ochrony danych. Zarówno firmy, jak i konsumenci stają się coraz bardziej świadomi swojej podatności na naruszenie danych i cyberataki.

Pojawiające się trendy technologiczne, takie jak kryptowaluta nie były od początków istnienia zgodne z tego rodzaju przepisami. Wprowadzenie danych osobowych do publicznych blockchain stało się poważnym zmartwieniem dla wielu z nich. W rezultacie cały ekosystem, oparty na technologiach opartych na danych, jest kluczowym trendem technologicznym, z którego firmy mogą czerpać korzyści.

  1. Automatyzacja

Automatyzacja ma na celu wspomaganie ludzi i napędzanie operacji biznesowych. Łączy w sobie złożone oprogramowanie, samouczenie się maszyn i narzędzia mające na celu dostarczanie wyników. W ciągu najbliższych kilku lat automatyzacja data science umożliwi naukowcom rezygnację z przeprowadzania zaawansowanych analiz.

Przykładem jest branża detaliczna, w której automatyzacja pozwoliła na stworzenie samoobsługowych sklepów AMAZON GO, których liczba sięgnie 3000 do 2021 roku. Zgodnie z raportem PWC dzięki automatyzacji, do roku 2035 około 30% stanowisk pracy zostanie zautomatyzowanych.

  1. Szkolenie pracowników

Biorąc pod uwagę szybkość z jaką uczą się maszyny, biznesy będą musiały dostosować także swoich pracowników do tej nowej, post-cyfrowej rzeczywistości. Chmura czy analiza danych szybko stają się wymaganiami jedynie podstawowymi, a tym co będzie miało znaczenie dla przyszłości jest szkolenie pracowników w zakresie wirtualnej rzeczywistości, sztucznej inteligencji, Internetu rzeczy czy blockchain.

Jaka jest przyszłość technologii?

W 2020 roku biznes musi nie tylko połączyć siły w celu stworzenia cyberbezpiecznego ekosystemu, ale także przeanalizować swoje podejście do analizy danych. Aby tak się stało, obecni pracownicy muszą być dobrze przeszkoleni w zakresie najnowszych trendów technologicznych.

Ten dynamiczny rozwój pociągnie za sobą zmiany w procesie rekrutacji IT – zespół HR Project, który na bieżąco śledzi najnowsze trendy technologiczne jest w stanie znaleźć specjalistów, którzy wprowadzą Państwa firmę w tę nową, post-cyfrową erę. Zapraszamy do kontaktu, więcej informacji znajdziecie Państwo tutaj: https://hrproject.com.pl/rekrutacja-it/ 

Najnowsze trendy technologiczne, które wpłyną na biznes w 2020 roku
%d bloggers like this: