Adresaci warsztatów
Proponowany warsztat kierujemy dla osób którzy na codzień komunikują się z innymi osobami. Zarówno w sytuacjach zawodowych – w miejscu pracy jak i w sytuacjach prywatnych. W pracy dotyczy osób zarządzających innymi osobami, managerów, pracowników działów handlowych, działów HR i innych. W życiu prywatnym sprawna komunikacja pomaga nam w budowaniu relacji z bliskimi i podnosi pewność siebie.
Szkolenie z komunikacji może być zarówno oddzielnym modułem jak i pierwszą częścią warsztatów z kompetencji społecznych.
Tematyka warsztatów to:
• wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej
• autodiagnoza umiejętności komunikacyjnych – stan początkowy
• aktywne słuchanie – precyzowanie, klaryfikacja, podsumowanie.
• wyrażanie siebie – komunikat JA
• asertywność jako filozofia porozumiewania się
• komunikacja niewerbalna
• style komunikacji / style osobowości
• autodiagnoza umiejętności komunikacyjnych – stan końcowy
• planowanie przyszłości